Operations Manager

Directie en Bestuur Belangenvereniging

De Vereniging van Kredietunies in Nederland (VKN, www.dekredietunie.nl) bevordert financiering van, voor en door ondernemers in het Midden- en Kleinbedrijf. De VKN is de branchevereniging voor kredietunies. Kredietunies zijn coöperatieve kredietverenigingen van, voor en door ondernemers. Door de coöperatieve structuur waarborgen zij de persoonlijke en menselijke factor in het bankbedrijf, waardoor sparen en lenen weer een gezicht krijgen. Kredietunies staan de ondernemer in het Midden- en Kleinbedrijf met geld, maar ook en vooral met raad, daad en ervaring ter zijde. Kredietvragende ondernemers kiezen een coach, die kennis, ervaring en netwerken ter beschikking stelt,  waarmee het sociale weefsel in wijken en steden wordt versterkt.  De Vereniging is lid van de World Council of Credit Unions (www.woccu.org), “the world’s leading advocate, platform, development agency and good governance model for credit unions”. In den Haag werkt de VKN samen met de Gemeente en Fonds 1818 aan een nieuw op te richten microkredietunie Laakkwartier.

Wij zoeken ondersteuning in de verdere ontwikkeling van onze organisaatie en vooral in de professionaliseringsslag die we in 2021 van plan zijn te maken. Dat betekent dat we zoeken naar een Operations Manager (OM) die de activiteiten van het bestuur en de directie van VKN inhoudelijk, voorbereidend en proactief ondersteunt. De OM assisteert en ondersteunt bij projecten en de planning van het werk.

De werkzaamheden:

  1. Ondersteunen en coördineren van activiteiten en projecten van het Bestuur en de Directie van Kredietunie Nederland op organisatorisch, inhoudelijk en uitvoerend niveau
  2. Afstemming van activiteiten die de planning en ontwikkeling van de organisatie beïnvloeden, zowel intern ten behoeve van De Kredietunie bv, als voor de Vereniging van Kredietunies in Nederland, als voor de leden, initiatiefgroepen en Kwartiermakers
  3. Assistentie en ondersteuning van de realisatie van doelstellingen
  4. Uitzoeken en oplossen knelpunten lopende of op te starten projecten
  5. Verantwoordelijk voor ICT systemen, kantoor automatisering, onderhouden van de Website, sociale media bij VKN en in voorkomende gevallen bij leden van VKN
  6. Assistentie bij de online marketing en PR Kredietunie verbeteren ( o.a. inzet en gebruik social media )
  7. Assistentie bij het management van verschillende processen en projecten ( screening ondernemers/ deelnemers, helpdesk voor vragen/info etc. )
  8. Onderhouden van en continu verbeteren van de huidige processen qua oprichting en inrichting van kredietunies, techniek, kwaliteit, risicomanagement en veiligheid in samenwerking met verschillende disciplines binnen en buiten de vereniging;
  9. Waarborgen van kwaliteitsprocedures/-richtlijnen;
  10. Monitoren, initiëren en toezien op administratie en implementatie van data en documentatie.

Opleiding:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar ervaring als leidinggevende
  • Kennis van operationele processen
  • Ervaring met projectmatig werken.

Competenties:

Persoonlijke Effectiviteit, Integriteit, Kwaliteitsgerichtheid, Accuratesse, Doorzettingsvermogen, Stressbestendig, Flexibel, Denkkracht, Overzicht, Conceptueel, Samenwerken, Overtuigingskracht, Leidinggeven, Realisatiekracht, Besluitvaardigheid, Probleemoplossend vermogen, Plannen en organiseren, Commercieel.